המדריך למתאמן המתחיל

לוגו של המדריך

והפעם בפינה השבועית:

 

"המדריך למתאמן המתחיל",

 

קבלו 10 טיפים מהמומחים שלנו לאימון ג'ודו!

טיפ ראשון:

זמן האימון מותנה ברמת הספורטאי,גילו, מטרת האימון ועצימות האימון.

זמן איכותי של אימון יכול להיות 45 דקות עד שעתיים. אימון נכון זהו אימון שמתוכנן מראש לפי יכולותו של הספורטאי, מטרותיו ובאיזה תקופה הוא נמצא (לפני תחרות או בהכנה לעונה).

טיפ שני:

רצוי לאכול כארבע שעות לפני האימון ארוחה רגילה. שעה עד חצי שעה לפני לאכול פחמימה אשר תיתן אנרגיה לאימון, חשוב שהפחמימה תהייה פשוטה שתוכל להתפרק מהר (לדוגמא: תמר, בננה, כריך מלחם רגיל עם ריבה וכו). חשוב לא לאכול לפני אימון מאכלים שלוקח לגוף זמן לאכל אותם כגון: בשר, ירקות מחיטה מלאה ועוד.

לאחר האימון חובה לאכול מנת חלבון + פחמימה.

תזונה נכונה היא מרכיב מאוד חשוב אצל ספורטאי, הקפדה על תזונה יכולה לשפר תוצאות, למנוע פציעות וליצור התאוששות מהירה יותר בין האימונים.

 

כמה כללים:

  • להקפיד לאכול כל שלוש שעות.
  • להשתדל שבכל ארוחה יהיו את שלושת מרכיבי המזון: שומנים (בריאים), חלבונים ופחמימות.
  • לגוון בסוגי המזון.
  • להקפיד לשתות הרבה מים במהלך היום (לא רק אחרי ובמהלך אימון).
  • לתכנן את האוכל לפי תכנית האימונים.
  • להמעיט בסוכרים שאינם בריאים כגון ממתקים, חטיפים ודברי מאפה.
  • במידת הצורך להתייעץ עם בעל מקצוע (תזונאי ספורט).

טיפ שלישי: 

השינה היא מרכיב מאוד חשוב אצל ספורטאים, שינה טובה עוזרת בגדילה ובהתאוששות בין האימונים. לפני אימון או תחרות מומלץ לישון 7-8 שעות בלילה.

טיפ רביעי:

 ההתקדמות בדרגות הג'ודו לוקחת זמן, ככל שהילד יותר זמן דרגתו גבוהה יותר ולכן קודם כל צריך סבלנות, הקשבה ותרגול. ספורטאי שרוצה לעלות את רמתו, חייב להשקיע זמן והרבה רצון להתאמן קשה. חשוב להיות קשובים למאמן ולדעת להציב מטרות קטנות וגדולות וביניהם יעדים קטנים שיובילו להשגת המטרה. הכי חשוב זה סבלנות, התקדמותו של ספורטאי גדלה בהדרגתיות.

טיפ חמישי:

הציוד שצריך לג'ודו הוא: מזרון אימונים איכותי והספורטאים צריכים חליפות.

סוג החליפות משתנה בהתאם לגילו ורמתו של הילד. ילדים לובשים חליפות יותר קלות ואילו הבוגרים יותר לובשים חליפות קצת יותר כבדות (750 גרם משקלה של חליפה מקצועית).

חליפות הן בצבע לבן או כחול.

טיפ שישי:

חינוך הוא קודם לכל!! אני כמאמן מקפיד לעקוב אחרי החניכים שלי כיצד הם מתפקדים בגנים ובבתי הספר, אני עושה זאת בשיחות עם ההורים ועם הילדים. מה שאני ממליץ זה להשתדל לסיים את המטלות לפני האימון (שיעורי בית, עבודות ולמידה למבחן).

אם יש מבחן או מטלה גדולה אני מעדיף שלא יתאמנו באותו היום כדי לא לפגוע בלימודים.

טיפ שביעי:

 מספר טיפים כיצד לשמור על כושר גופני:

  • לבצע פעילות גופנית עד שעה ביום.
  • לשלב אימוני כוח עם אימונים אירובים.
  • למצוא פעילות גופנית שאתם מתחברים אליה.
  • להציב מטרות (לאן אני רוצה להתקדם).
  • להיות במסגרת מקצועית.
  • לשלב את כל המשפחה – זה תמיד כייף.
  • והכי חשוב! להתמיד להתמיד

 

בכדי למנוע פציעות חשוב מאוד לעשות את הפעילות הגופנית בהדרגתיות ולפי יכולת. ללמוד להתאושש נכון בין האימונים כדי למנוע עומס אשר יכול להוביל לפציעות. לבצע את התרגילים בצורה נכונה כדי לא לפגוע.

טיפ שמיני:

תמיכה של ההורים היא חלק בלתי נפרד מהצלחתו של ספורטאי. חשוב להיות שם בשבילו גם בהצלחות וגם בכישלונות. מילה טובה,חיבוק, תמיד נותנים דחיפה קדימה. חשוב שהספורטאי ירגיש שיש לו רוח גבית חזקה.תמיכה נכונה יכולה להיות חלק חשוב מאוד מהצלחותיו של הספורטאי.

טיפ תשיעי:

למי שאין זמן ליותר מאימון אחד בשבוע- ניתן לקיים בבית מספר תרגילי כוח (בקשו זאת מהמאמן בסניף הקרוב לביתכם). בנוסף צאו החוצה לריצה, הליכה, או רכיבה על אופניים.

טיפ עשירי ואחרון:

המתאמן האולטימטיבי מבחינתי הוא:

  • בעל יכולת התמדה.
  • יודע להקשיב להוראות המאמן וליישם.
  • אוהב לשים לעצמו אתגרים ולעשות את המיטב כדי להגיע אליהם.
  • בעל חוסן מנטאלי גבוה.
  • אוהב לעבוד קשה ובעל ערכים חינוכיים טובים.  

עד כאן בפינתנו להיום, "המדריך למתאמן המתחיל". נתראה בשבוע הבא!